Tuesday, September 27, 2011

Penipuan berita Bernama terbongkar!


Milo Suam
BERNAMAPADA 23 September 2011, Bernama online melaporkan kononnya Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkatajohor bukanlah negeri yang selamat kerana penuh dengan jenayah dan peluang untuk diculik sangat mudah berbanding pulau pinang.

Bernama online mendakwa kenyataan setiausaha Agung DAP itu dikeluarkan dalam satu temuramah di sebuah stesen radio di Australia [Bernama].
Mingguan Malaysia, di dalam segmen bisik-bisiknya pula cubamenangguk di air keruh. Penulis ruangan itu cuba melaga-lagakan Ketua Menteri Pulau Pinang dengan Sultan Johor [Utusan]. Apa kaitan hal ini dengan Sultan Johor?
Tapi rupa-rupanya, ini semua hanyalah agenda jahat Bernama dan Utusan untuk memfitnah Guan Eng. Salinan penuh kandungan temuramah Lim Guan Eng di stesen radio Australia itu mendedahkan perkara sebenar.

Laman sesawang rasmi ABC Radio Australia, ada menyiarkan salinan penuh temuramah tersebut beserta rakaman suara [ABC Australia]. Tidak ada satu pun kenyataan Lim Guan Eng yang memburukkan Johor.

Malah tidak ada satu pun perkataan "Johor" yang keluar dari mulut Guan Eng. Sila rujuk laman tersebut klik sini [ABC Australia]

ReJaM© "Propaganda untuk menipu makcik Felda, ayam itik lembu dan kambeng...

No comments:

Post a Comment