Saturday, March 26, 2011

Negara tidak STABIL????????

Negara perlu kestabilan politik, kesinambungan pemerintahan: Najib


MUAR: Perdana Menteri berkata, negara memerlukan kestabilan politik dan kesinambungan pemerintahan untuk mencapai matlamat dan visi negara yang selama ini ditadbir urus dengan baik oleh kerajaan Barisan Nasional (BN).

Datuk Seri Najib Razak, berkata kejayaan negara adalah sesuatu yang disusun dengan rapi untuk mencapai matlamatnya.


Beliau berkata, pembangkang tidak mempunyai asas yang kukuh untuk memerintah negara ini dan dasar yang dicipta oleh mereka cuma sesuatu yang direka dan bersifar populis sahaja.

"Kita tak perlu warna hijau, warna biru mud
a, juga tak perlu warna jingga, tak perlu kerana itu janji yang diperdagangkan sahaja," katanya pada Majlis Perhimpunan Bersama Rakyat di Kampung Kenangan Tun Dr Ismail 2 di Sungai Abong, di sini, hari ini.

Najib berkata, sebagai pemimpin, beliau be
rpegang kepada prinsip dan pendekatan bahawa sebagai pemimpin kita tidak boleh jauh dari hati rakyat.

"Menerusi lawatan seperti ini, ia akan memaut paut rasa kasih antara pemimpin selain melihat sejauh mana dasar induk dapat diterjemahkan apabila pemimpin turun ke peringkat daerah dan peringkat akar umbi,"
katanya.

(cerita dari BH)

KK:Beginilah perkara biasa yang berlaku ketika sesuatu Kelompok terasa tercabar dengan apa yang mereka hadapi.Banyak alasan dan penjelasan ciptaan yang diberi bagi menambat hati orang-orang yang mendengar.

Antaranya kesinambungan yang bakal diperolehi.Pada kami yang berubah hanyalah pemerintah bukan negara ini berubah ke
pada lebih buruk.Siapa yang boleh menjangka sebelum sesuatu dilakukan?

Dulu British juga tak bagi orang Melayu memerintah sendiri.Kata mereka,orang Tanah Melayu tidak boleh memerintah.Tapi selepas lama merdeka,kenapa rakyat Malaysia boleh lakukan?
Apa warna yang membawa perubahan?
Takkan Biru Tua sahaja?Sesuatu yang direka adalah permulaan impian bagi sesuatu perjalanan.Untuk keluar sebuah kereta perlu ada rekaan terlebih dahulu.

Dan lagi satu,adakah BN sendiri tidak p
ernah mereka sesuatu?Wawasan 2020 direka oleh Tun Mahathir.ISLAM HADHARI direka oleh Tun Abdullah dan 1 Malaysia direka oleh Datuk seri Najib(ke 1 Malaysia ditiru dari orang lain?).Jadi BN juga terlibat dalam MEREKA sesuatu.


Dan kiranya Malaysia ditadbir dengan baik,adakah mungkin Kementerian Pertahanan HILANG ENJIN JET PEJUANG?Adakah mungkin juga PEMBELIAN KAPAL SELAM diuruskan oleh ORANG BUKAN dalam KEMENTERIAN?

Dan adakah kita semua pasti yang PR memang tidak boleh memerintah?Adakah kita kepala dan fikiran BN sahaja yang boleh mentadbir?(Bukan cekap mana pun!)

Dan mungkin juga SEMUANYA MUNGKIN!


(sumber dari N9TAHAN)

No comments:

Post a Comment