Tuesday, June 21, 2011

Cina, India, Berdiri Aman Belakang Pemuda PAS, Kita Jauhi Ancaman Perkauman PERKASA

ramziredang 

Perhatikan betul betul laungan seekor binatang katak. Lihatlah wajah sebenar UMNO. Ada pula si bodoh beralasan PERKASA tidak mewakili suara UMNO. Kalau tidak mewakili suara UMNO siapa pula yang melindungi binatang Katak ini dari ditangkap? Tidakkah jelas itu semua adalah hasutan ke arah mengancam sesuatu kaum? UMNO memang hipokrit dan retorik. Dulu, kini dan selamanya menipu..
Nama 'UMNO' itu sendiripun sudah sememangnya hipokrit. Menggunakan kalimah Inggeris dalam nama parti, tetapi pada masa yang sama melaungkan perjuangkan melayu. Hipokrittttt. Ptuihhhh.United Malay National Organisation, adakah anda terasa kemelayuannya bila menyebut tu? Kalau anda terasa melayu, anda memang bangang. Sama bangangnya dengan ahli UMNO.

Aku nak tanya semua ahli UMNO benarkah anda perjuangkan Melayu? Aku nak tanya mamak madey yang mengaku melayu ni, adakah betul perjuangkan melayu? Kalau betul perjuangkan melayu, perjuangkan dulu nama UMNO tu biar jadi nama melayu

UMNO sepatutnya menggunakan nama  pertubuhan melayu kebangsaan bersatu atau ringkasnya pemekeber atau permelkebber atau pemkebab atau pmkb atau boleh juga melayulembab.

Kata kata binatang katak ni sudah banyak yang memalukan melayu itu sendiri. Sudah banyak kata katanya jelas mengancam keselamatan. Tetapi hingga ke hari ini dia masih bebas melaungkan kata katanya. Tidak ada satu jaripun yang bisa menjentiknya apatah lagi hendak menangkapnya. Nak harap ketua polis yang baru nak tangkap dia? Baru nak jalankan tugas sikit dah pengsan. Letih broooo..jadi ketua polis ni,hang ingat tak letih ka?

Semalam keluar lagi binatang katak. Bila sudah nampak bahawa ramai yang tidak suka dengan kata katanya, dia mula pusing cerita. Dari binatang katak cuba menjadi binatang ular pula.

Kenapa ramai sangat yang melatah bila BERSIH ingin diadakan? BERSIH bukan pilihan pertama kepada rakyat malaysia yang berbilang kaum. Ia adalah satu wadah untuk melahirkan tuntutan. Melahirkan tuntutan di jalanan adalah langkah hampir terakhir. Ini kerana beribu ribu tuntutan secara formal dan berhemah dibangkulsampahkan oleh badan yang sepatutnya berkecuali.

Pengerusi SPR cuba kononnya memberi tawaran damai asalkan BERSIH dibatalkan. Ptuihhh..wakil rakyat tak pergi dewan pun kau takk boleh nak hukum kau cakap nak berbincang ye....memang jenis suka menyalaklah kau ni. Pantang disuruh oleh tuan kau asyik nak mengigit ye. Bagus bagus..tunggulah satu masa nanti.Aku tengok muka diapun, aku rasa malu kalau la dia sedara mara aku.

Tv dan media pencacai tiap tiap hari duk main isu ni. Kononnya tak payah buat. Malaysia sudah adil. Demokrasi. Bebas. Habis kalau dah memang demokrasi kenapa tak boleh pulak demonstrasi? Dengan demokrasi mana yang tak boleh berhimpun ni? Cuba bagitau kat aku satu contoh nama negara demokrasi yang tak bagi berhimpun? Demokrasi kepala bapak kau?

Sedarlah sikit, dunia sekarang sudah melepasi sempadan perkauman. Malaysia sepatutnya sudah lama menuju ke arah itu. Cina, India, Melayu dan lainnya sepatutnya hidup dalam keadaan berkasih sayang dan aman damai.

Zaman mengancam sesuatu kaum yang lain telah lama berlalu. Itu hanya ada pada zaman 13 mei. Masa tu lain,masa tu ketika UMNO memerintah negara..opss sekarangpun UMNO perintah ye. Patutlah masih ada ugutan kaum.

OK takpa tunggu PRU13 nanti. Kita bersatu jatuhkan mereka
 
http://gigitankerengga.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment