Monday, September 20, 2010

DIALOG ANAK DARA BUNTING.

Penyelia 'Sekolah Termengandung' bersama dua kakitangan menemubual murid mengandung anak zina. Agak2nya perbualan mereka berkemungkinan berkisar seperti berikut.
Kakitangan 1 : Macamana adik boleh terjebak dalam perzinaan ini?
Murid : Kami lakukan suka sama suka......redho meredhoi.....malah kami ikhlas
Kakitangan 2 : Bila dan dimana?
Murid : Pada malam menyambut tahun baru dan setiapkali ada event besar seperti malam Kemerdekaan, Hari Valentine dan sebagainya. Kami lakukan hanya di Hotel Bajet......kadang di Dataran je.
Kakitangan 3 : Tak malu ke.? Tak takut ke...kot2 termengandung?
Murid : Apa nak dimalukan......kawan-kawan pun sama gak.....buat benda yang sama. Mula2 takut gak.....mula2 rancang nak buang bayi kalau lahir.....tapi dah ada sekolah ini.....tak jadilah.
Kakitangan 1 : Tak takut dosa ke?
Murid : Takut gak.....tapi mereka yang menyemarakkan penzinaan lagi berdosa. Siapa suruh buat konsert hingga pagi. Kami anak muda teruja untuk pergi.
Kakitangan 2 : Apa cadangan kamu untuk mengurangkan gejala ini.
Murid : Tutupkan pintu maksiat,
Kakitangan 3 : Tapi itu pilihan kamu. Nampaknya kamu ni pandai dalam Agama.
Murid : Mereka yang alim dalam Agamalah bertanggungjawab mendesak pemerintah menutup pintu maksiat. Mereka pun turut berdosa sama dengan saya. Saya buat dosa melibat hanya saya sorang.....tapi 'mereka' menyemarakkan maksiat melibatkan ribuan orang senasib dengan saya.
Semua kakitangan : Kamu tersilap masuk sekolah ni.....sepatutnya kamu masuk sekolah Agama.
Murid : InsyaAllah selepas bersalin saya akan sambung pengajian saya ke sekolah Agama. Saya sudah bertaubat sekarang.....tapi bagaimana dengan mereka yang alim dalam Agama dan pemerintah.....sudahkah mereka bertaubat?????
Semua kakitangan : Menoleh antara satu sama lain dan sepakat mengatakan.....betul jugak kamu nih. Sumber dari : www.wargamarhein.blogspot.com

No comments:

Post a Comment