Saturday, October 30, 2010

AMARAN UNTUK UMNO : JANGAN GUNA TAKTIK KOTOR DI GALAS

Sunday, October 31, 2010 SHAH ALAM 30 Okt : Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP) hari ini menyatakan kekesalannya kerana Umno-BN menggunakan taktik kotor sebagai bahan kempen Pilihanraya Kecil DUN Galas bagi mendapatkan undi.

Setiausaha Dewan Pemuda PAS Pusat, Khairul Faizi Ahmad Kamil dalam kenyataan medianya hari ini menyatakan, taktik tersebut adalah usaha terdesak atau desperado yang mahu mendapatkan kemenangan bagi mengembalikan momentum rakyat sebagai persiapan menghadapi Pilihanraya Umum ke-13.


"Pemimpin UMNO-BN seakan melupakan soal dosa dan pahala apabila cuba memfitnah calon PAS Dr. Zulkifli Mohamad dengan memainkan isu beliau ditangkap khalwat.

"Sedangkan DPPP menegaskan isu itu tidak pernah timbul dan hanya bersifat fitnah semata-mata kerana Dr. Zulkifli Mohamad tidak pernah disabitkan dengan mana-mana kes khalwat," katanya.

DPPP merasa tindakan UMNO-BN yang cuba mempermainkan isu agama apabila cuba melaga-lagakan antara PAS dan DAP. Usaha lapuk tersebut adalah bagi menjarakkan pengundi khususnya yang beragama Islam daripada PAS dan DAP.


Faizi menambah, slogan DAP 'Harbi' yang dilaungkan sebenarnya tidak lain hanya mainan kotor pemimpin UMNO. DPPP merasakan bahawa UMNO terlupa mereka sejak sekian lama berkawan dengan MCA, MIC dan Gerakan, bukankah mereka juga adalah sekutu kuat UMNO.


"Mengapa mereka juga tidak gelarkan MCA, MIC dan Gerakan, 'Harbi' sepertimana mereka gelarkan terhadap DAP? Meskipun PAS berkawan dengan DAP dan berada dalam Pakatan Rakyat, PAS tidak sesekali menjual prinsip yang asas iaitu menegakkan sebuah negara Islam."


"DAP mengenali PAS sebagai sebuah Parti Islam dan menghormatinya sepertimana PAS menghormati DAP. UMNO sepatutnya sedar bahawa selama 53 tahun merdeka, Islam tidak dimartabatkan, sebaliknya diruntuhkan," tambah Faizi.


Jelas Faizi, UMNO juga tidak layak bercakap soal agama kerana merekalah yang merosakkan nilai agama dalam negara kita. Dengan penganjuran konsert Adam Lambert, Festival Fesyen Islam, dan yang terbaru isu ETP (Pelan Transformasi Ekonomi) dimana hiburan dan kelab-kelab malam akan bertambah adalah petunjuk bahawa pemimpin UMNO tidak layak bercakap soal agama Islam.


"Justeru, DPPP mengingatkan sekiranya UMNO mahu berkempen di PRK Dun Galas, berkempenlah cara bersih dan sihat. Berkempen dengan cara memburukkan peribadi calon sehingga membawa fitnah adalah cara yang bacul dan penakut.."


"Rakyat dan pengundi DUN Galas sendiri mengenali Dr. Zulkifli Mohamad lebih dari UMNO mengenali beliau, tambahnya. - TVS New
 
www.lpdn28.blogspot.com

No comments:

Post a Comment