Friday, October 8, 2010

TAZKIRAH AYAH PIN SETIAP AHAD DAN ISNIN

'Tazkirah' Ayah Pin setiap Ahad, Isnin

Nampaknya Polis daerah Besut dan jabatan Hal Ehwal agama Islam terengganu banyak berehat dari buat kerja atau pun juga ADUN Jabi Ramlan Ali ingin mencari publisti murah.. yang mana satu betul.......


KUALA TERENGGANU: Ketua kumpulan ajaran sesat Kerajaan Langit, Arifin Mohamad, 70, atau Ayah Pin dikatakan hanya pulang ke perkampungannya di Kampung Batu 13, Hulu Besut, pada setiap Ahad dan Isnin.

Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan dan Perumahan Negeri, Ramlan Ali berkata, mengikut maklumat diperolehnya, Ayah Pin hanya berada di perkampungan berkenaan selama dua hari untuk mengajar pengikutnya yang datang dari luar Terengganu.
Menurutnya, Ayah Pin dikatakan mengarahkan pengikut setianya supaya mencari lebih ramai ahli baru untuk menyertai kumpulannya termasuk remaja.


Katanya, ajaran Ayah Pin mula aktif semula sejak Julai lalu dan keluar meninggalkan perkampungannya dengan diiringi pengikut setia bagi mengelak dikesan pihak berkuasa.


“Saya menerima maklumat daripada pengikut Ayah Pin bahawa dia mengarahkan ahli kumpulannya supaya mencari seberapa ramai ahli baru, termasuk remaja.


“Ayah Pin juga ketika ini menyebarkan ajarannya hanya di warung kopi milik pengikutnya di dalam kawasan perkampungan itu, bukannya di luar perkampungan itu.


“Jadi, tidak hairanlah, pada hari Ahad, terutamanya sebelah petang sejak kebelakangan ini kawasan perkampungan itu menjadi tumpuan orang ramai dipercayai pengikutnya yang datang dari beberapa negeri termasuk Johor, Selangor, Perak, Pahang, Terengganu dan Kelantan,” katanya semalam.


Beliau mengulas laporan akhbar kelmarin yang melaporkan Ayah Pin dilihat memberikan ‘tazkirah’ kepada 10 pengikutnya di kampung itu, Isnin lalu.


Begitupun, Ayah Pin dikatakan tidak secergas dulu kerana menghidap diabetes dan dia berpakaian singlet putih serta berseluar pendek sambil menghisap rokok ketika memberikan ‘tazkirah’ kepada pengikutnya yang datang dari luar Terengganu termasuk Johor, Selangor dan Pahang.


Semalam, Ketua Polis Terengganu, Datuk Mohd Shukri Dahlan dilaporkan berkata, pihaknya tidak mempunyai sebarang maklumat mengenai Ayah Pin berada di perkampungannya selain percaya dia masih berada di sebuah negara jiran.


Sementara itu, Ramlan yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Jabi meminta Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Terengganu mengambil tindakan segera bagi mengekang kegiatan ajaran sesat itu.

No comments:

Post a Comment