Wednesday, October 20, 2010

ANAK SULONG SOSILAWATI SERTAI PUTRI UMNO

KUALA LUMPUR: Anak sulung kepada jutawan kosmetik, Allahyarham Datuk Sosilawati Lawiya pada Rabu dilantik menjadi Ahli Biro Keusahawanan Pergerakan Puteri Umno.

Erni Dekritawati Yuliana Buhari, 25, sebelum itu menyerahkan borang menjadi ahli Puteri Umno kepada Ketua Sayap itu, Datuk Rosnah Abdul Rashid Sherlin pada pukul 5.30 petang tadi.

Beliau yang muncul semasa perbahasan sedang berlangsung sebelum itu sempat bersalaman dengan semua ahli Exco yang berada di pentas.

Rosnah turut dilihat memberikan kata-kata semangat kepada beliau.

Kehadirannya pada perhimpunan itu menarik perhatian semua perwakilan dan petugas media yang hadir.

Erni ketika ditemui media berkata, beliau mengambil keputusan untuk menyertai Puteri Umno bagi meneruskan hasrat arwah ibunya yang ingin membantu orang ramai.

Katanya, itu adalah satu cara untuk dirinya membantu usahawan wanita yang inginberjinak-jinak dalam dunia perniagaan.

"Semua ilmu dan pengalaman yang diajar oleh ibu akan saya gunakan sebaiknya untuk membantu orang ramai.

"Saya hanya meneruskan sifat ibu yang banyak membantu ibu tunggal dan golongan upaya," katanya.

Erni memberitahu dirinya telah berfikir secara mendalam sebelum membuat keputusan menyertai Puteri Umno.

Media sebelum ini melaporkan mengenai kehilangan Sosilawati bersama mangsa yang lain pada 30 Ogos lalu selepas dikatakan pergi ke Banting untuk bertemu seorang peguam berhubung urusan pembelian tanah.
Misteri kehilangan keempat-empat individu terbabit terungkai pada 12 Sept apabila pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Datuk Seri Mohd Bakri Zinin dalam satu sidang akhbar, mengesahkan kesemua mereka dibunuh dengan kejam sebelum dibakar, manakala abunya dicampakkan ke sebatang sungai berhampiran
 
www.btmmari.blogspot.com
.

No comments:

Post a Comment