Saturday, October 23, 2010

DAH HILANG AKAL SEORANG NAIB PRESIDEN UMNO

Pusing kut belah sini tak kena, beralih ke arah sana pun tak jadi, last-last pusing U-turn 160 darjah... ambik ko..., dah hilang akalnya dah..., tunggu masa sikit hari lagi masuk wad hospital bahagia.... Tanjong Rambutan atau Tampoi Johor...

Tam sampai setahun lagi,,, siapa yang yang dok riuh rendah, sampai dengan Sultan-sultan pun tumpang toi buat sibuk sekali, seolah-olah masjid tu hak bapa mereka punya.... Keluar arahan jangan guna masjid untuk kepentingan politik...Sekarang ni apa cerita pulak ni....

Shafie Apdal: Guna masjid daftar pengundi Umno

Naib Presiden Umno Datuk Seri Shafie Apdal mencadangkan agar Umno menggiatkan usaha mendaftkar anggota mereka sebagai pemilih dalam pilihan raya menggunakan masjid di seluruh negara.

Katanya, ini kerana, masjid tersebut merupakan tempat di mana "padatnya umat Melayu".

"Kita gunakan landasan itu untuk mendaftar pengundi pengundi dalam pilihan raya umum, katanya yang juga menteri kemajuan luar bandar dan wilayah.

Ketika menyampaikan ucapan penggulungan dalam perhimpunan agung Umno 2010 hari ini, Shafie berkata beliau telah membincangkan cadangan itu dengan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (JPM) Datuk Jamil Khir Baharum yang bertanggungjawab dalam hal ehwal agama berhubung perkara itu.

Shafie membuat gesaan itu ekoran terdapat kira-kira 700,000 ribu anggota parti Melayu itu yang tidak mendaftarkan diri sebagai pemilih dalam pilihan raya umum lalu.

Menurutnya, fenomena itu menyebabkan Umno gagal memenangi kerusi pilihan raya seperti yang berlaku di Ayer Hitam dan Pantai Merdeka di Kedah di mana Pakatan Rakyat menang kira-kira 500 undi sahaja.

"Saya dapati di DUN (Ayer Hitam) itu mempunyai 1,400 ahli Umno yang tidak mendaftar menjadi pengundi," katannya yang juga pengerusi Umno Kedah.

Beliau juga mendedahkan, di Johor - yang disifatkannya sebagai negeri 'jantung' Melayu - Umno dan BN ketinggalan kira-kira seribu berbanding pembangkang dalam pendaftaran anggota baru.

Di Pulau Pinang pula menurutnya, BN hanya berjaya menambahkan 6,266 pengundi Melayu sedangkan Pakatan Rakayt berjaya mendaftarkan sebanyak 22,195 pemilih baru.
 
www.manjongmari.blogspot.com

No comments:

Post a Comment