Monday, October 11, 2010

PEMBERIAN KONSESI BALAK : SPRM JELAS ALAT UMNO



Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) kecewa dengan sikap tidak profesional Pengarah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Negeri Perak Nooraziah Abd Manaf yang akan menjalankan siasatan dengan menjadikan kenyataan yang disiarkan di dalam media terhadap kandungan surat layang mendakwa berlaku penyelewengan membabitkan pemberian konsesi balak berjumlah RM21.5 juta sepanjang 11 bulan pemerintahan Pakatan Rakyat (PR) di Perak.

Sepatutnya SPRM yang tidak berpihak di dalam memastikan pandangan rakyat bahawa keadilan SPRM di dalam memastikan unsur rasuah jelas tidak mencerminkan ketelusan sebenar. Ini kerana pelbagai aduan yang pernah di laporkan terhadap pimpinan Umno dan Barisan Nasional (BN) sebelum ini serta terkini tidak langsung menunjukkan ketelusan terhadap badan penting itu. Jelas bahawa SPRM seperti alat kepada Umno / (BN) dan tunduk kepada apa sahaja aduan selama ini.
 
DPPN Pk mencabar agar SPRM tidak sahaja menyiasat berkaitan surat layang terhadap pemerintahan PR Perak selama ini, tetapi perlu juga menyiasat perkara yang sama semasa pemerintahan BN dahulu dan juga sekarang. Jika sebaliknya hanya siasatan terhadap pimpinan PR sahaja, jelas SPRM tidak adil serta telus di dalam menjalankan tugas sebenar mereka.

DR RAJA AHMAD AL-HISS  
Setiausaha,  
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

No comments:

Post a Comment